Jannat Foods
0
Varor
Kr 0,00
Köpvillkor och Policies
KÖPVILLKOR OCH POLICIES
Standard affärsvillkor och kundinformation
1: Grundläggande bestämmelser
(1) Följande affärsvillkor gäller för alla avtal, som du sluter med oss som leverantör (Jannat Foods AB) via webbplatsen https://www.jannatfoods.se/. Om inte annat överenskommits är inkluderandet, om nödvändigt, av dina egna villkor uteslutet.
(2) En "konsument" i den mening som avses i följande bestämmelser är varje fysisk person som sluter en rättslig transaktion som i en överväldigande utsträckning inte kan hänföras till vare sig hans kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet. Termen "affärsman" avser varje fysisk person, juridisk person eller juridiskt ansvarigt partnerskap som sluter en juridisk transaktion för att utöva sin självständiga professionella eller kommersiella verksamhet.
2: Ingående av kontrakt
(1) Avtalets föremål är försäljning av produkter.
(2) När produkten i fråga placeras på vår webbplats ger vi dig ett bindande erbjudande om att ingå ett försäljningsavtal med de villkor som anges i artikelbeskrivningen.
(3) Köpeavtalet sker via varukorgssystemet online enligt följande:
Produkterna som är avsedda för köp flyttas till varukorgen. Du kan välja varukorgen med lämpliga knappar i navigeringsfältet och göra ändringar där när som helst.
Efter att ha ringt upp sidan "Kassa" och angett nödvändiga personuppgifter och betalnings- och fraktvillkor, visas all beställningsinformation igen på beställningsöversiktssidan.
Om du använde ett system för omedelbar betalning (t.ex. PayPal/PayPal Express, Stripe, Klarna) för att initiera betalningar, kommer du antingen att guidas till vår onlinebutik på beställningsöversiktssidan eller vidarebefordras till webbsidan för direktbetalningsleverantören.
Om du vidarebefordras till direktbetalningssystemet, välj och ange dina uppgifter efter behov. Du kommer då tillbaka till orderöversiktssidan i vår webbutik.
Innan beställningen skickas kan du kontrollera alla uppgifter på nytt, ändra dem (vilket även kan göras via webbläsarens 'tillbaka'-funktion) eller avbryta köptransaktionen.
Genom att klicka på knappen "köp" för att skicka beställningen, förklarar du godkännande av beställningen på ett juridiskt bindande sätt genom vilket köpavtalet sker
(4) Du är inte bunden av dina förfrågningar om skapandet av ett erbjudande som har förmedlats till oss. Vi förser dig med ett textmässigt och bindande erbjudande (t.ex. via e-post), som du kan acceptera inom 5 dagar.
(5) Utförandet av beställningen och sändningen av alla detaljer som krävs för ingåendet av kontraktet sker via e-post, på ett delvis automatiserat sätt. Följaktligen måste du se till att den e-postadress som du har deponerat hos oss är den korrekta, och att mottagandet av respektive e-postmeddelande är garanterat. I synnerhet måste du se till att respektive e-post inte blockeras av ett SPAM-filter.
3: Retentionsrätt, äganderättsförbehåll
(1) Du kan endast utöva en retentionsrätt om situationen i fråga innebär anspråk som härrör från samma avtalsförhållande.
(2) Varorna förblir vår egendom tills köpeskillingen är betald i sin helhet.
4: Garanti
(1) De lagstadgade garantirättigheterna är tillämpliga.
(2) Som konsument uppmanas du att omedelbart kontrollera produktens fullständighet, synliga defekter och transportskador så snart den har levererats, och omedelbart meddela dina reklamationer till oss och fraktbolaget skriftligen. Även om du inte följer denna begäran kommer det inte att ha någon effekt på dina juridiska garantianspråk.
5: Val av lag, plats för fullgörande, jurisdiktion
(1) Svensk lag ska tillämpas. Detta lagval gäller endast kunder om det inte leder till att skyddet som garanteras av de tvingande bestämmelserna i lagen i det land där respektive kunds vanliga vistelseort är belägen återkallas (principen om fördelen med tvivel ).
(2) Om du inte är en konsument, utan en affärsman, en juridisk person enligt offentlig rätt eller en institutionell fond som regleras av offentlig rätt, är vår verksamhetsort såväl jurisdiktionsorten som fullgörandeplatsen för alla tjänster som följer från de affärsrelationer som finns med oss. Samma villkor gäller för situationer där du inte är knuten till en allmän domkrets i Sverige eller EU, samt situationer där bostadsorten eller den vanliga bostadsorten inte är känd vid tidpunkten för inledande av förfarandet. . Detta har ingen betydelse för möjligheten att anlita den domstol som är knuten till en annan jurisdiktion.
(3) Bestämmelserna i FN:s konvention om avtal för internationell försäljning av varor är uttryckligen inte tillämpliga.
ÅTERBETALNING OCH RETURPOLICY
Du har 24 timmar på dig att begära en återbetalning eller returnera en produkt efter att du fått den. Om det har gått en dag sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte. För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Du bör också ha ett kvitto eller inköpsbevis. En partiell återbetalning beviljas om varan inte är i det skick som den togs emot eller om den returneras efter en leveransdag.
Återbetalningar
Efter att ha mottagit din retur kommer den att inspekteras och du får ett e-postmeddelande om godkännande eller avslag på din retur. Om du blir godkänd kommer en återbetalning att behandlas och en kredit kommer att ges till dig inom ett visst antal arbetsdagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Efter att ha gjort allt detta fortfarande, har du inte fått pengar, kontakta oss på vår e-postadress.
Försäljningsartiklar
Varor på rea återbetalas inte.
Utbyten
Vi ersätter endast varor om du fått dem defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande och skicka din vara till den adress som anges i instruktionsmailet som skickades till dig som svar på ditt e-postmeddelande.
Gåvor
Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig.
Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få reda på din retur.
Frakt returer
Fraktkostnaden återbetalas inte. Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Tiden för den utbytta produkten att nå dig kan variera beroende på var du befinner dig. Vi rekommenderar dig att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss på vår e-post för frågor relaterade till återbetalningar och returer.